Ben jij op zoek naar dé manier om jouw onderneming in de kijker te zetten? En is jouw motto toevallig “meten is weten”? Dan is Google Ads jouw beste vriend. Het astronomisch aantal zoekopdrachten die dagelijks op Google worden uitgevoerd zorgen ervoor dat jij als ondernemer op het onlinegedrag van jouw potentiële klant kan inspelen. Not easy, we know. Wil jij precies weten hoe dit in elkaar zit? Grab yourself a coffee en leer alles wat je moet weten over GoogleAds.
Wat is het precies?
Je hebt het zelf ook wel al eens meegemaakt: je zoekt iets op via Google en opeens worden de bovenste resultaten aangeduid met een “advertentie” tag. Strange! Deze bedrijven zijn hun concurrentie een stapje voor door een advertentie te plaatsen die tevoorschijn komt wanneer gebruikers een zoekopdracht plaatsen met zoekwoorden die je zelf uitkiest. Een uitstekende manier om meer traffic naar jouw website te genereren en je brand aan potentiële klanten te laten zien!
Manage your budget
Google Ads geeft jou de touwtjes in handen. Yes, you are the boss. Jij hebt de volledige controle over jouw advertentiebudget en hebt geen verplichtingen. Dat wil zeggen dat jij op ieder moment jouw budget kunt aanpassen en pauzes kunt inlassen wanneer je dat wil. Google Ads werkt namelijk met een veilingsysteem. Zo ben jij in staat om op zoekwoorden die jij uitkiest jouw advertentie te laten zien. Hoe hoger jouw bedrag, hoe groter de kans natuurlijk dat je op de hotspots van de pagina wordt getoond.
De voordelen op een rij
Target your ads
Google knows everything. En net daarom is het mogelijk om doelgericht met jouw advertenties aan de slag te gaan. Zo kan jij jouw ad laten zien aan de mensen die ook werkelijk geïnteresseerd zijn in het product of de dienst die jij aanbiedt. Het is mogelijk om op volgende manieren specifiek jouw doelgroep te targeten:
- Zoekwoorden
- Locatie, leeftijd en taal
- Dagen, tijd en frequentie
- Toestellen (gsm, tablet, …)
Jouw succes is meetbaar
Google slaat voor jou alle waardevolle informatie op. Hoeveel clicks jouw advertentie krijgt en hoeveel mensen die jouw ad openen ook een actie uitvoeren. Doordat jij al deze gegevens kan inkijken kan jij perfect nagaan wat voor jou werkt én niet werkt. Zo kan jij jouw advertenties helemaal finetunen en het
maximale rendement uit jouw campagne halen.
Termen om te onthouden:
- SEA (Search Engine Advertising): betaalde advertenties plaatsen in zoekmachines (zoals Google)
- CPC (Cost Per Click): wanneer een bezoeker de advertentie aanklikt betaal jij als adverteerder een bepaalde kost
- SERP (Search Engine Result Page): de google pagina die jou alle zoekresultaten laat zien op bepaalde zoekwoorden
- ROAS (Return On Advertising Spend): een berekening hoe effectief jouw campagne is geweest
- CTR (Click Through Rate): het aantal mensen dat klikt op de advertentie ten opzichte van het aantal mensen die de advertentie heeft gezien
Boost jouw brand awareness
Hoe vaker jouw advertenties gezien worden,
hoe meer jouw potentiële klanten jouw bedrijf leren kennen. Your chance om gezien te worden als een betrouwbaar bedrijf die relevante en kwalitatieve producten aanbiedt. Zo komt jouw brand
extra veel in the picture, yes! Een uitstekende manier om een blijvende indruk van jouw merknaam na te laten.